نام رمان : طلعت
نویسنده : ژاله صفری کاربر انجمن نودهشتیا
حجم کتاب : ۱٫۳ (پی دی اف) – ۰٫۲ (پرنیان) – ۰٫۸ (کتابچه) – ۰٫۱ (ePub) – اندروید ۰٫۷ (APK)
ساخته شده با نرم افزار : پی دی اف ، پرنیان ، کتابچه ، اندروید ، ePUB ، APK
تعداد صفحات : ۱۰۵
خلاصه داستان :
این رمان گویای یک سرگذشت واقعی از زندگی زنی به نام طلعت است ، طلعت در طفولیت، مادرش را ازدست میدهد و در چهارده سالگی پدرش را ، به همین دلیل یک زندگی ناخواسته از جانب اطرافیان به او تحمیل میشود، در پانزده سالگی او را به مردی که چهل سال از او بزرگتر است شوهر میدهند و او از ادامه تحصیل که بزرگترین آرزویش بود باز میماند و همین باعث میشود درگیر ماجراهایی که در واقع پیامد این ازدواج است شود، او برای دومین بار و برخلاف میل قلبیش ازدواج میکند ، در این بین سایۀ عشقی واقعی تا پایان عمر او را تعقیب میکند .
طلعت در طول زندگی یک چیز را هرگز فراموش نکرد او یک انسان واقعی ، مهربان و ایثارگر بود و تا پایان عمر این صفات را هرگز از خود دور نکرد …
یکی از خانه های زیبا و تاریخی شهر قزوین که در دوره قاجار تاسیس شده ,خانه سید حسین بهشتی است.این بنای تاریخی از دو سمت غربی و شمالی مجاور خیابان های فردوسی و شهرداری است.بنایی آجر نما و مربع شکل و دارای سقف شیروانی با نورگیر هایی با اندازه های گوناگون در سمت غربی آن.زیبایی اصلی این بنا مربوط به سمت جنوبی آن است.در سمت جنوبی ساختمان تزیینات زیبا و چشم نوازی وجود دارد و محوطه سرسبز نیز بر این زیبایی می افزاید.
موقعیت مکانی : خیابان فردوسی جنوبی,تقاطع خیابان فردوسی و خیابان شهرداری
کپی برداری از مطالب وبلاگ بادرج منبع بدون مانع است.
خانه تاریخی سید محمود بهشتی که قدمت آن به دوره قا جار می رسد,در بافت تاریخی شهر قزوین بنا شده است.این اثر تاریخی در سه طبقه و به شیوه معماری کهن ایران ساخته شده , بگونه ای که همانند بسیاری از خانه های ایرانی قدیمی دارای بخش های جداگانه ای تحت عنوان اندرونی وبیرونی است.این بنا دارای حیاط و محوطه سنتی می باشد. در نمای داخل حیاط این بنا رسم بندی ها و تناسب های کشکولی به چشم می خورد.
موقعیت مکانی: خیابان مولوی ,کوچه شهیدی
کپی برداری از مطالب وبلاگ "جاذبه های گردشگری قزوین"با"درج منبع "بدون مانع است.
آیت الله سید محمد خاتمی در نامه ای به بانکیمون دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن محکوم کردن اقدامات خشونت بار و افراط گرایانه در سراسر جهان به هرنام و با هر مسلک و مرامی خواستار اقدام جدی سازمان ملل متحد و سازمانهای بین المللی و خیرخواهان صلحطلب شد. به گزارش ایسنا، خاتمی در این نامه گفته است:
من نیز چون شما و صدها میلیون نفر در سراسر جهان از جنایت تروریستی پاریس و رویدادهای مشابه و نگرانکننده پیش و پس از آن که نمونهای از آثار شوم و ضدانسانی تروریسم و افراط گرایی در شرق و غرب عالم است متأثرم و آن را به شدت محکوم میکنم؛ اما از سازمان ملل متحد، سازمانهای بینالمللی، دولتها، نهادهای مدنی، نخبگان و سرآمدان جهان انتظاری فراتر از محکوم کردن این حوادث میرود.امروز تنها در خاورمیانه و آسیا و آفریقا و آمریکای لاتین نیست که امنیت از میان رفته است، بلکه در قلب کشورهای اروپایی و آمریکا نیز هیچکس در امان نیست و بپذیریم که امنیت در جهان به هم پیوسته امروز یا در همه جا برقرار میشود یا هیچ کجا روی امنیت را نمیبیند.
اگر صدای گفتوگو، صلح و مدارا که در لحظهای حساس از تاریخ در سازمان ملل طنین افکند و مورد استقبال همگان قرار گرفت، جدی گرفته میشد و با ریشهیابی امور در جستوجوی راهکارهای عملی با ضمانت اجرایی بودیم و سازمان ملل متحد و نهادهای بین المللی میتوانستند سیاستمداران را وادار به رعایت موازین و ملزومات برقراری صلح کنند و نهادهای مدنی و اندیشمندان و عالمان عالم در این راه گامهای بلندتری بر میداشتند، امروز شاهد چنین وضعیت تلخی نبودیم.
نگذارید و نگذاریم جهان و انسان تحت هیچ عنوانی در معرض هراس، ناامنی و مخاطره باقی بماند. باید از کیان دین، آزادی، عدالت، اخلاق و گفتوگو و صلح به جد دفاع کرد.
به مناسبت بیست و هفتم دیماه سالروز شهادت شهید سیدمجتبی نواب صفوی، بیانات معظمله را که در گفتگویی درباره شخصیت این شهید بزرگوار در تاریخ بیست و دوم دیماه سال ۱۳۶۳ ایراد شده است، بازنشر مینماییم.
سوال: چنانچه حضرتعالی مستحضرید اولین مبارزهی مرحوم نواب صفوی پیش از آنکه جنبهی سیاسی، نظامی داشته باشد جنبهی فرهنگی داشت، به این معنی که ایشان اولین مبارزه را با افکار کسروی شروع کرد، حالا از نظر حضرتعالی تأثیر این حرکت در جامعهی آن روز مخصوصاً در میان روشنفکران و علماء چگونه بود؟
پاسخ: البته کاری که ایشان در مقابل کسروی انجام دادند یک کار فرهنگی فقط نبود، اتفاقاً کار سیاسی، نظامی، فرهنگی بود. نظامی بود برای اینکه خب کسروی را مضروب کرد و بعد هم یکی از یاران ایشان کسروی را کشت یعنی دو مرتبه از طرف نواب، کسروی مورد حرکت باصطلاح نظامی قرار گرفت. یکبار به وسیلهی خود ایشان که با کارد حمله کرد، یکبار هم به وسیلهی مرحوم امامی، سید حسین امامی، که با اسلحه زد و کسروی را عملاً نابود کرد. کار سیاسی هم بود، همانطور که قبلاً هم گفتم، اصلاً ماهیت حرکت ضد دینی که کسروی هم یک تئوریسینها و طراحانش بود یک ماهیت سیاسی بود، هیچکس نمیتواند بگوید کسروی یک عنصر غیر سیاسی بوده، مگر کسی میتواند چنین چیزی را بگوید؟ خود کسروی یک عنصری بود که اصلاً حرکتش از آغاز، در مشروطیت و بعد از مشروطیت، تا آن روزی که کشته شد یک حرکت سیاسی...