جدیدترین مطالب فارسی

دانلود عکس و فیلم، دانلود آهنگ جدید، دانلود بازی، مطالب تفریحی جذاب، استخدام، دانلود مداحی

جدیدترین مطالب فارسی

دانلود عکس و فیلم، دانلود آهنگ جدید، دانلود بازی، مطالب تفریحی جذاب، استخدام، دانلود مداحی

ناگفته های رئیس جمهور به چالش کشیده شد!

انتشار خبر در تاریخ:سه شنبه 16 دی 00:12
از:eghtesadpress.ir

اقتصادپرس : کارشناسان اقتصادی بر این باورند که استقرار یک نظام اقتصادی بدون نفت ، نیازمند گسترش همه بخش های عمومی و خصوصی در فرآیند تولید و ارائه خدمات است .

آنچه رییس جمهور از ضرورت های اقتصاد

 

به گزارش اقتصادپرس ؛ سخنان اخیر رییس جمهور درباره ضرورت برپایی نظام اقتصادی بدون نفت ، حاشیه های فراوانی به همراه داشت ، به خصوص آنجا که سخن از الزام برگزاری همه پرسی در موضوعات کلان اقتصادی به میان آمد .

سخنان آقای روحانی از آن روی حائز اهمیت است که یک نکته مهم در آن نظر گرفته نشده است . کارشناسان اقتصادی بر این باورند که اقتصاد بدون نفت ، نیازمند ثبات و آرامش سیاسی در سطح افکار عمومی و جامعه مدنی است . این سخنان از آن روی چالش زاست که ثبات سیاسی کشور را با طرح موضوعات غیر مهم می تواند برهم زند .

البته مقام ریاست جمهور می تواند در هر زمینه ای اظهار نظر کند اما این سخنان با ضرورت های استقرار نظام اقتصادی با ثبات و بدون نفت در تعارض است .

سعید فاتح ، کارشناس اقتصاد کلان در این باره به اقتصاد پرس گفت : اقتصاد بدون نفت فقط یک مساله شعاری نیست بلکه الزام های عملی می طلبد که باید دولت و همه بخش های اقتصادی به آن توجه ویژه داشته باشند .

فاتح گفت : یکی از این موارد توجه به حفظ آرامش سیاسی جامعه است که می تواند تاثیرات افزونی بر شرایط اجتماعی و بسترهای اصلی اقتصاد داشته باشد .

وی تصریح کرد : از سویی دیگر توجه به بخش خصوصی و جلب مشارکت های مردمی برای گسترش نظام اقتصادی به واسطه انبوهی از تولیدات و خدمات مورد نیاز می تواند زمینه برپایی یک اقتصاد بدون نفت را فراهم کند .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.