جدیدترین مطالب فارسی

دانلود عکس و فیلم، دانلود آهنگ جدید، دانلود بازی، مطالب تفریحی جذاب، استخدام، دانلود مداحی

جدیدترین مطالب فارسی

دانلود عکس و فیلم، دانلود آهنگ جدید، دانلود بازی، مطالب تفریحی جذاب، استخدام، دانلود مداحی

چگونگی مصرف آب

 

روایات متعددی حکایت از آن دارد که غسل پیامبر خدا با یک صاع از آب بوده است و وضوی آن حضرت با یک مد . بی گمان ایشان غسل و وضو را با همه مستحبات آن و به صورت کامل انجام می داده و در عین حال ، این مقدار از آب را کافی می دانسته است . از این رو گروهی از فقها فتوا داده اند که مستحب است مقدار آب مصرفی انسان در غسل از یک صاع فراتر نرود .

به راستی که تماشای آب زلال و گوارا جان انسان را جلا می بخشد ، و از آب بهره بردن و خود را با آن تمیز گردن بر صفاو زلالی روح می افزاید ، از این رو آلوده ساختن آبی کهنعمت ، رحمت و برکت الهی است در شمار مصادیق روشن کفران نعمت و مبارزه با حیات ، زیبایی ، پاکی ، زلالی ، شادابی ، سرسبزی و خرمی است .

البته در روزگار ما که تصفیه و انتقال آب از نقاط دور دست به واسطه خطوط لوله نیاز به هزینه های سنگین دارد ، و این خطوط در زمره اموال عمومی به شمار می آید ، اسراف در مصرف آب تجاوز به بیت المال و حقوق دیگران نیز محسوب می شود و از این رو که موجب زیان رسانی به جامعه و بیت المال است ، حرام می باشد .

اما خمینی فرموده اند : زیاده روی در مصرف آب حرام و خلاف شرع است . لذا انسان باید از مصرف بیجا و بیمورد خودداری کند تا ذمه خود را مشغول به حق الناس ننماید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.