جدیدترین مطالب فارسی

دانلود عکس و فیلم، دانلود آهنگ جدید، دانلود بازی، مطالب تفریحی جذاب، استخدام، دانلود مداحی

جدیدترین مطالب فارسی

دانلود عکس و فیلم، دانلود آهنگ جدید، دانلود بازی، مطالب تفریحی جذاب، استخدام، دانلود مداحی

اهداف رفتاری

 

اهداف رفتاری دانش: مسجد را به عنوان یک نهاد دینی توصیف می کند. فهمیدن: خلاصه ای از درس بیان می کند. به کار بستن: از فعالیت های متنوع در نسجد استفاده ی بهینه می کند. (حضور و شرکت در نهاد مسجد) ارتباط با خلق تجزیه و تحلیل: فعالیت هایی که در مسجد انجام می گیرد را از سایر فعالیت ها تفکیک می کند. ترکیب: با توجه به متن درس و سخنان معلم نتیجه می گیرد مسجد فقط محل برگزاری نماز نیست.  ارزشیابی: درباره ی تاثیر مشارکت مردم و رونق و فعالیت مسجد قضاوت می کند. عاطفی: درک و فهم: فعالیت های مختلف در نسحد را نام می برد.  پاسخ دادن:به سوالات مختلف در کلاس پاسخ مناسب می دهد.  ارزش گزاری: در فعالیت های گروهی با علاقه  و رغبت شرکت می کند. سازماندهی ارزش ها: برای بالا بردن سطح کیفی مسجد راهکار ارائه می دهد. روانی -

حرکتی: مشاهده و تقلید:متن درس را مانند معلم می خواند. 

 

اجرای مستقل:

کلمات جدید درس را مشخص کرده با آن جمله سازی می کند. 

دقت در عمل:

متن درس را با دقت گوش داده خود را به جای نقش ها می گذارد. 

عادی شدن:

برای شرکت در فعالیت های مسجد اقدام می کند. 

 

روش 

وسایل آموزشی: کتاب فارسی خوانداری و ابزار نمایش شامل: لوازم نقاشی، کتاب قرآن، دوربین عکاسی، تعدادی کتاب داستانی و. . .   منابع انسانی یا آموزشی: نمازخانه ی مدرسه، تخته وایت برد و ماژیک. الگوی تدریس: ایفای نقش.

 

های تدریس:

سخنرانی

 

توضیحی، 

پرسش و پاسخ،گردش علمی. چینش کلاس: گروه های 5نفره خارج از کلاس در محوطه ی نمازخانه به صورت u . قبل از شروع: بعد از سلام و احپال پرسی، حضور و غیاب بررسی هوای نمازخانه،نور، دما(اگر مورد خاصی بود قبل از درس رفع شود) دخترای گلم می خوام مثل همیشه درس امروز رو با یک حدیث شروع کنم. 

 

 

 

حدیث امروز از امام صادق(ع)

است که می فرماید:

هر کس مسجدی بسازد،خداونددر

بهشت برای او خانه ای می سازد. ارزشیابی آغازین(تشخیصی):1-چه کسانی به مسجد رفته اند؟2-آیا نام مسجد محله ی خود را می دانید؟3-در مسجد چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟4-در مسجد چه فعالیتی انجام داده داده اید؟ ایجاد انگیزه: بچه ها با توجه به حدیث و سوالاتی که از شما پرسیدم حدس می زنید نام درس امروز چیست؟ دانش آموزان: مسجد معلم: آفرین بر شما و نام درس را بالای تخته می نویسد. 

 

 

 

مسجد محله ی ما

معلم:

دخترای خوب می خوام برای گروه ها یک اسم انتخاب کنم. 

شما با شنیدن نام مسجد یاد چه کلمه ای می افتید؟ دانش آموزان با اجازه ی معلم کلماتی را می گویند و آموزگار آن کلمات را روی کاغذ می نویسد. 

عبادت،

دعا،نیایش،نماز

سپس معلم کاغذ ها را تا می کند و از یکی از اعضای گروه که به عنوان سرگروه انتخاب شده می خواهد یک کاغذ بردارد تا نام گروه ها مشخص شود.

دخترای خوبم،  شعر قشنگی درباره ی مسجد پیدا کردم برای شما می خونم و شما بعد از من تکرار کنید. (هوش موسیقیایی) نزدیک خانه ی ما(بچه ها هر بارمصراع را تکرار می کنند) یک مسجد قشنگ است که از مناره هایش یانک اذان بلند است گلدسته های زیبا گویی طلایی رنگ است کز آن رنگ طلایی صوت قرآن بلند است گوید به ما موذن هر صبح و ظهر و هر شب برخیز ای مسلمان وقت تنگ است. 

 

 

 

ارائه ی ذزس جدید: گام اول و دوم:گرم کردن گروه و گزینش شرکت کنندگان.

بچه ها امروز درس رو در نمازخانه برگزار کردیم

چون مکان آن خیلی شبیه به مسجد است. 

می دونم خیلی ها مسجد رفتید برای کارهای مختلف منم با دوستان شما صحبت کردم تا چند تا از اون کارها رو تویک
نمایش کوتاه به شما نشان دهند. 

از گروه نمایش می خوام بیان کنار من بایستند.  

گام سوم:

پردازش صحنه دانش آموزان تعدادی وسیله که از قبل آماده شده بود بر می دارند و هر یک در جایگاه مخصوص خود می ایستند. 

دو نفر از دانش آموزان به عنوان نقش اصلی مادر و دختر جلوی جایگاه می ایستند و آماده ی اجرا می شوند.  گام چهارم:آماده کردن مشاهده گران 

بچه ها خوب به نمایش نگاه کنید به اتفاقاتی که می افتد خوب فکر کنید. 

اگر شما به جای بازیگران نمایش بودید چه کار نی کردید؟

نظر شما چیست؟ خوب است هر چه به ذهنتان می رسد یادداشت کنید. 

شاید اتفاقاتی که در نمایش می افتد قبلا برای شما افتاده باشد یا اینکه ساید با دیدن نمایش ایده ای به ذهن شما برسد. گام 5 ایفای نقش: مادر مسجد محله چقدر شلوغ است. این جا چه خبر است؟ مادر: زهرا جان این جا محل برکزاری کلاس های مختلف علمی و هنری است.    زهرا:مگر در مسجد کلاس برگزار نی شود. 

 

 

مادر:

بله دوست داری از کلاس ها دیذن کنی؟زهرا: بله

 

خیلی ذوست دارم. 

زهرا به اتفاق مادر حرکت می کند. 

زهرا:

مادر این بچه ها مشغول

چه کاری هستند؟

نادر: این افزاد مشغول عکاسی هستند این جا کلاس عکاسی است.  زهرا با اشاره به بازیگرانی که کتاب به دست ایستاده اند: این ها چه؟ مادر: دخترم این جا کتاب خانه ی مسجد است و بچع ها نشغول مطالعه هستند. 

 

 

 

 

ززهرا:

مادر میشه بقیه ی کلاسها را هم ببینیم. 

مادر:

بله دخترم. 

این جا کلاس قرآن است و این قسمت کلاس نقاشی. 

این کلاس ها در اکثر مساجد برقرار لست اما در فصل تابستان که اپقات فراغت دانش آموزان بیشتر است درر 

رمساجد این کلاس ها با عنوان پایگاه تابستانی با جدیت بیشتری برگزار می شود. 

زهرا:

چه

 عالی مادر من فکر می کردم در نسجد فقط نماز نی خوانیم حالا هم ذوست دارم دز این کلاس ها شرکت 

 

کنم. 

مادر:

حتما دخترم هر کلاسی دوست داری انتخاب کن. 

زهرا مشفول فکرکردن
می شود.  (

پایان نمایش تقویت هوش برون فردی) 

گام 6

بحث و ارزش یابی:

 

دوستی تعریف میکرد.....

دوستی تعریف می کرد

در سفری که به یکی از ﺭﻭﺳﺘﺎﻫﺎﯼ ﺍﺳﭙﺎﻧﯿﺎ داشتم
ﻭﺍﺭﺩ ﻗﻬﻮﻩ ﺧﺎﻧﻪ ﺍﯼ ﺷﺪﻡ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﺭﻭﯼ ﻣﯿﺰ ﻣﻨﺘﻈﺮ ﺳﻔﺎﺭش ﺑﻮﺩﻢ
ﺩﺭﮐﻤﺎﻝ ﺗﻌﺠﺐ ﺩﯾﺪﻢ ﮐﻪ ﺑﻌﻀﯽ ﺍﺯ ﻣﺸﺘﺮﯾﺎﻥ ﺟﻠﻮﯼ ﭘﯿﺸﺨﻮﺍﻥ ﺁﻣﺪﻩ
ﻭ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺗﻨﻬﺎ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﺳﻔﺎﺭﺵ ﺩﻭﺗﺎ ﭼﺎﯾﯽ ﻭ ﯾﺎ ﺩﻭﺗﺎ ﻗﻬﻮﻩ ﻣﯿﺪﺍدﻧﺪ
ﻭ ﻣﯿﮕﻔﺘﻨﺪ ﯾﮑﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﻮﺩﻡ ﻭ ﯾﮑﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺩﯾﻮﺍﺭ .
ﺍﺯ ﻧﻮﻉ ﺳﻔﺎﺭﺵ ﺩﺭ ﺣﯿﺮﺕ ﻣﺎﻧﺪﻢ !
ﻣﺘﻮﺟﻪ ﺷﺪﻢ ﮐﻪ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻫﺮ ﺳﻔﺎﺭﺵ ﭘﯿﺸﺨﺪﻣﺖ ﯾﮏ ﺑﺮﮔﻪ ﮐﻮﭼﮏ ﮐﻪ ﺭﻭﯼ ﺁﻥ ﭼﺎﯼ ﻭ ﯾﺎ ﻗﻬﻮﻩ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺍﺳﺖ ﺑﻪ ﺩﯾﻮﺍﺭ ﭘﺸﺖ ﺳﺮم ﭼﺴﭙﺎﻧﺪ ﻭ ﺟﺎﻟﺐ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﯾﻮﺍﺭ ﭘﺸﺖ ﺳﺮ ﻣن ﭘﺮ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺑﺮﮔﻪ ﻫﺎ ﺑﻮﺩ.
ﺩﺭ ﺫﻫﻨم ﻫﺰﺍﺭﺍﻥ ﻓﮑﺮ ﺑﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﺁﻣﺪ ﮐﻪ ﺩﻟﯿﻞ ﺍﯾﻨﮑﺎﺭ ﭼﯿﺴﺖ ﻭ ﺍﯾﻦ ﺣﺮﮐﺖ ﯾﻌﻨﯽ ﭼﻪ. ﺩﺭ ﺍﻓﮑﺎﺭﺧﻮﺩ ﻏﻮﻃﻪ ﻭﺭ ﺑﻮﺩﻢ ...
ﺁﺩﻡ ﻓﻘﯿﺮ ﻭ ﮊﻧﺪﻩ ﭘﻮﺷﯽ ﻭﺍﺭﺩ ﻗﻬﻮﻩ ﺧﺎﻧﻪ ﺷﺪ ﻭ ﺳﻔﺎﺭﺵ ﯾﮏ ﻗﻬﻮﻩ ﺩﺍﺩ
ﺍﻣﺎ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﺟﻤﻠﻪ " ﺑﺒﺨﺸﯿﺪ ﺑﯽ ﺯﺣﻤﺖ ﯾﮏ ﻗﻬﻮﻩ ﺍﺯ ﺣﺴﺎﺏ ﺩﯾﻮﺍﺭ "
ﻭ ﭘﯿﺸﺨﺪﻣﺖ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﮐﺎﻏﺬﻫﺎ ﺭﺍ ﺭﻭﯼ ﺁﻥ ﻗﻬﻮﻩ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺑﻮﺩ ﺍﺯ ﺭﻭﯼ ﺩﯾﻮﺍﺭ ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ ﻭ ﭘﺎﺭﻩ ﮐﺮﺩ
ﻭ ﯾﮏ ﻗﻬﻮﻩ ﺑﻪ ﺁﻥ ﻣﺮﺩ ﻓﻘﯿﺮ ﺩﺍﺩ ﺑﺪﻭﻥ ﺁﻧﮑﻪ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻣﺮﺩ ﭘﻮﻟﯽ ﺑﮕﯿﺮﺩ ......

آموزش فارسی LPIC 1

آموزش فارسی LPIC 1

 در گنو لینوکس هر برنامه یک ورودی و یک خروجی دارد . به طور دقیق تر یک خروجی به عنوان خروجی صحیح ( stdout ) و یک خروجی غلط ( stderr ) و یک ورودی به نام stdin دارد . به صورت پیش فرض در خیلی از برنامه ها مانند ls و … خروجی ( هم درست و هم غلط ) در Display نمایش داده می شود یعنی می توان آن را دید برای مثال در ترمینال

 

برای شروع اموزش به لینک زیر مراجعه کنید<

آموزش فارسی LPIC 1

ویدیوهای آموزشی فارسی GIMP

ویدیوهای آموزشی فارسی GIMP

200px-TheGIMPicon-gnomesvg

درود

این آموزش ها توسط دوست بسیار خوبم محمدشکوهی تهیه شده و کامل ترین مرجع ویدیویی نرم افزار GIMP به زبان فارسی است و رده خودش بی نظیر هست . در حال حاضر چندین ویدیو تهیه شده که می تونید دانلود و استفاده کنید . ویدیوهای دیگه هم به محض انتشار در سایت قرار خواهند گرفت.

در ویدیو اول مبانی پایه و اصول اولیه نرم افزار توضیح داده شده است. در ویدیوهای دوم و سوم در مورد لایه ها توضیح داده شده  و در ویدوی چهارم و چهارونیم هم در موری منوی Image ، نحوه نصب براش و نصب انواع پلاگین و فیلتر توضیح داده شده است.

برای شروع اموزش کلیک کنید