جدیدترین مطالب فارسی

دانلود عکس و فیلم، دانلود آهنگ جدید، دانلود بازی، مطالب تفریحی جذاب، استخدام، دانلود مداحی

جدیدترین مطالب فارسی

دانلود عکس و فیلم، دانلود آهنگ جدید، دانلود بازی، مطالب تفریحی جذاب، استخدام، دانلود مداحی

مربی حرفه‌ای کیست؟

بدون شک علاقه مندان و اهالی فوتبال می خواهند بدانند مربی خوب و حرفه ای چه خصوصیاتی دارد.

یک مربى خوب باید نقاط ضعف و قوت تک تک بازیکنانش را بداند و یک آنالیز کامل از نقاط ضعف و قوت حریفش داشته و آنها را به موقع در اختیار بازیکنان خودش قرار دهد.

مربی خوب بدون شک از دانش فنى خوب در حوزه هاى مختلف مربیگرى از قبیل علم تمرین ، تکنیک ، تاکتیک و … برخوردار است و از نقطه نظر ذهنى و روانى می تواند بسان یک پدر باشد. در هر صورت یک مربى خوب فراتر از فردى است که تنها پیشگام و به روز در امور تاکتیکى است.

او باید توانایى حرفه اى تر شدن تیمش را داشته باشد و در مراحل تمرینات آماده سازى براى مسابقه و در جریان مسابقه با صحبتهاى الهام بخشش تیم را امیدوار و سرشار از انگیزه کند.

مربیان خوب با قراردادن دست و حلقه کردن آن به دور گردن بازیکن خود فشار را از روى دوش بازیکن برداشته و بازیکن خود را عاشق بازى کردن و لذت بردن از تمرین و فوتبال می کنند.

یکى از مهم ترین ویژگیهاى یک مربى حرفه اى این است که اعتماد و باور کامل داشته باشد نسبت به کارى که در حال انجام آن است.

او باید یک فروشنده ماهر باشد و همچنین توانایى تفهیم فلسفه خود را به تک تک بازیکنان تیم داشته باشد و بطور ویژه بتواند بازیکنان را ضمن آماده کردن براى مسابقه به باور به دست آوردن خواسته مربى رهنمون سازد و مسیر را به بازیکنانش نشان دهد .

 این ویژگى را بطور کامل می توان در یورگن کلوپ یافت کرد، مردى که نه حیاى گواردیولا را دارد و نه گستاخى مورینیو!

حال سوال دیگری که مطرح است اینکه مربیان موفق چگونه اعتماد بنفس را نزد بازیکنانشان بالا می برند ؟

راه هایی در این زمینه وجود دارد که می توان بدین موارد اشاره کرد:

 استفاده اسم کوچک از بازیکن در جریان تمرین ، تشویق و بخصوص در زمان کسب عنوانى فردى براى یک بازیکن خاص( بهترین گلزن ، بهترین بازیکن و ….) .

 کار با بازیکن روى هدفهاى خاص در زمان ممکن و مناسب و پیشرفت تصاعدى و جلو رونده موفق ساخت تیم در سایه رسیدن به هدفى که براى بازیکنان قابل دسترسى و قابل احترام باشد تا بازیکنان حداکثر تلاش خود را براى نایل شدن به هدف انجام دهند.

ایجاد فضایى رقابتى در تیم و تشویق بازیکنان براى گرفتن تصمیمات شجاعانه و نمایش مثبت و داشتن روحیه و حس مبارزه طلبى، عدم تحت فشار قرار دادن بازیکنان زمانی که در حال بالا بردن اعتماد بنفس شان هستند.

دادن شانس به بازیکنان تا با احساس خوب و قدرت تمام در تمرینات حاضر شوند و در جریان تمرینات تفاوتى بین بازیکنان اصلى و ذخیره نباشد . لوییز ون گال یکى از مربیانى است که این ویژگیها را داراست.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.