جدیدترین مطالب فارسی

دانلود عکس و فیلم، دانلود آهنگ جدید، دانلود بازی، مطالب تفریحی جذاب، استخدام، دانلود مداحی

جدیدترین مطالب فارسی

دانلود عکس و فیلم، دانلود آهنگ جدید، دانلود بازی، مطالب تفریحی جذاب، استخدام، دانلود مداحی

رئیس آبخیزداری صومعه‌ سرا خبر داد:

صادرات صنوبر صومعه‌سرا به کشور عراق

new-forest06

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری صومعه‌سرا از صادرات صنوبر این شهرستان به کشور عراق خبر داد.

ابراهیم فرجی در گفت‌وگو با خبرنگار آوای گیلان در صومعه سرا اظهار کرد: برای صادرات سه هزار متر مکعب چوب صنوبر به کشور عراق منابع طبیعی این شهرستان باید مجوز بدهد.

وی افزود: یک متقاضی عرب از وزارت جهاد برای صادرات صنوبر از صومعه سرا به عراق به این شهرستان آمده و باید از دودستگاه حفظ نباتات و منابع طبیعی در راستای اینکار مجوز دریافت کند.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری صومعه‌سرا گفت: این مجوز از دستگاه حفظ نباتات در راستای مبارزه با بیماری‌ها و آفات قرنطینه‌ای و از دستگاه منابع طبیعی برای قطع و حمل که دارای نشانه منابع طبیعیست، است.

فرجی با بیان اینکه این نهاد اقدامات اولیه برای صادرات صنوبر را انجام داده و منتظر بارگیری و درخواست مجوز حمل است، تصریح کرد: این موضوع با حمایت‌های پی در پی منابع طبیعی از صنوبرکاران شهرستان محقق شده است.

وی با بیان اینکه هر سال به متقاضیان صنوبرکاری وام با بهره کم از طرف این نهاد پرداخت می‌شود،خاطرنشان کرد: در سال جاری ۳۱ نفر برای دریافت وام صنوبرکاری به بانک کشاورزی معرفی شده اند.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری صومعه سرا با بیان اینکه پالت‌های چوبی مربوط به شرکت‌های پتروشیمی از چوب صنوبر تهیه می‌شود، اظهار کرد:در همین راستا به منابع طبیعی مجوزهای لازم به دلیل حمایت از تولید و اشتغال در شهرستان برای پالت سازان صادر و اعلام نموده است.

فرجی افزود: در حال حاضر در صومعه سرا حدود ۴۵ کارگاه نجاری و چوب بری فعال می‌باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.